Sigma RC 1209 rood

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sigma RC 1209 rood op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,7

Coricoo 14-07-2015
Geschreven voor: Sigma RC 1209 rood

Het is idd een "aardige" hartslagmeter. Je moet de borstband behoorlijk nat hebben om de hartslag kunnen meten. Zelfs dan zorgt, bij tijd en wijlen, het missen van contact van de borstband dat de hartslag ineens omhoog vliegt of een poosje "stil" staat.

De levensduur van de batterij vind ik ook aan de korte kant. Binnen 1 jaar heb ik de batterij van het horloge al kunnen vervangen. De borstband 1 jaar later, maar let op: Het zijn verschillende batterijen.

Jeroen de hardloper 20-02-2011
Geschreven voor: Sigma RC 1209 rood

Leuke meter, maar dat is het dan ook wel. Nauwkeurig is hij niet, ben nog steeds aan het kalibreren, telkens zit hij er toch nog een aardig eindje vandaan (meer dan 500-800m), daarnaast vetrouw ik de hartslagmeting niet altijd. Vanochtend zou ik een half uur lang met hartslag 180 gelopen hebben en binnen 10 seconde was hij ineens 120?? Leuk meter, niet duur, daarom ook nog gen spijt, maar als ik blijf hardlopen koop ik een nieuwe goede
Pat1070 03-04-2012

Hoi ik heb ook dit sporthorloge en heb dezelfde problemen.Hij gaf bij het lopen hartslag 187 terwijl toen ik stopte hij gelijk daarna de waarde aangaf van 140 wat beter kan kloppen. Heb jij al een oplossing hiervoor?